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Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorBaran Łucarz, Małgorzata-
dc.contributor.authorLee, Jang Ho-
dc.date.accessioned2021-07-16T07:34:37Z-
dc.date.available2021-07-16T07:34:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationInternational Journal of English Studies, Vol.21 (1), 2021es
dc.identifier.issn1989-6131-
dc.identifier.issn1578-7044-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/110982-
dc.description.abstractEmpirical research shows that language anxiety has a detrimental effect on foreign language learning and its use. Several studies suggest that anxiety related to mastering and using foreign languages is skill-specific. This study examined pronunciation anxiety and attempted to determine its significant correlates. The included factors ranged from learning experiences with native-speaking teachers, previous studying abroad experience, and enjoyment of learning the target language, to willingness to communicate in the target language. A questionnaire was administered to two groups of EFL learners of different majors and different self-perceived levels. Hierarchical multiple regression analyses for both groups showed that willingness to communicate in English was the strongest determinant of pronunciation anxiety, while foreign language enjoyment the second meaningful correlate, but only in the case of the group whose self-assessment of general proficiency in English was lower.es
dc.description.abstractLa investigación empírica muestra que la ansiedad por el lenguaje tiene un efecto perjudicial en el aprendizaje y uso de idiomas extranjeros. Varios estudios sugieren que la ansiedad relacionada con el dominio y el uso de idiomas extranjeros es específica de la habilidad. Este estudio examinó la ansiedad por la pronunciación e intentó determinar sus correlatos significativos. Los factores incluidos iban desde experiencias de aprendizaje con profesores nativos, experiencia previa de estudios en el extranjero y placer de aprender el idioma de destino, hasta la voluntad de comunicarse en el idioma de destino. Se administró un cuestionario a dos grupos de estudiantes de inglés como lengua extranjera de diferentes especializaciones y diferentes niveles de autopercepción. Los análisis de regresión múltiple jerárquica para ambos grupos mostraron que la voluntad de comunicarse en inglés era el determinante más fuerte de la ansiedad por la pronunciación.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent21es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Murcia, Servicio de Publicacioneses
dc.relationSin financación externa a la Universidades
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectForeign language enjoymentes
dc.subjectFL learning experiencees
dc.subjectLanguage anxietyes
dc.subjectPronunciation anxietyes
dc.subjectWillingness to communicatees
dc.subjectDisfrute de una lengua extranjeraes
dc.subjectExperiencia de aprendizaje de FLes
dc.subjectAnsiedad por el lenguagees
dc.subjectAnsiedad por la pronunciaciónes
dc.subjectDisposición para comunicarsees
dc.subject.otherCDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguases
dc.titleSelected determinants of pronunciation anxiety.es
dc.title.alternativeDeterminantes seleccionados de la ansiedad por la pronunciación.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6018/ijes.426411-
Aparece en las colecciones:2021, V. 21, N. 1

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