Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Teaching guide"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Las competencias de la titulación de psicopedagogía a nivel andaluz: investigando la opinión del profesorado, del alumnado universitario y de los profesionales de la orientación
    (Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2006-07-01) Angulo Romero, Julia; Corpas Reina, Carmen; García García, José Diego; González López, Ignacio
    In this article we showed to the process of carried out work by the Commission Andalusian of the Degree of Psychopedagogy, integrated by a team of educational Andalusian college students who have responsabilities in this degree. The experience developed in the Degree of Psychopedagogy was coordinated by the University of Cordoba, under protection of the Project financed by the Council of Innovation, Science and Company of the denominated Meeting of Andalusia "Elaboration of Educational Guides of Degrees Andalusian according to the ECTS" develped during course 2004/05 and collaborated the Faculties of Education of Cadiz, Ceuta, Córdoba, Granada, Huelva, Jaén, Málaga and Melilla. Part of the boarded study appears, affecting the valuation basically the competitions that made, at level Andalusian, the three groups implied in the investigation: university teaching staff who distributes teaching in the degree; pupils of the degree ad professionals related to the scope of the direction who carried out their labor tasks in the provinces Andalusians who comprised of the mentioned project.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Propuesta de guía docente: diabetes, módulo de la asignatura "Enfermería Clínica en la edad adulta. Procesos crónicos, avanzados y terminales",3er curso grado enfermería
    (Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, 2012) García Puig, Mª Elena
    En la actualidad para abordar un objeto de aprendizaje, tanto de forma presencial como virtual, son necesarias las guías didácticas. Esto se debe a que el docente diseña y planifica su actividad en ellas, y el alumno conoce cómo se va a desarrollar su aprendizaje. La relevancia de estas guías radica en que se plantean unos objetivos acompañados de actividades para alcanzarlos; unos contenidos didácticos que aproximan al conocimiento que se debe alcanzar, y son reforzados por los recursos; una metodología docente, como es por ejemplo el ABP y una evaluación en la que se valoran los objetivos alcanzados por el alumno.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback