Publication: La formación universitaria de los maestros de Educación Primaria
Authors
Cantón Mayo, Isabel ; Cañón Rodríguez, Ruth ; Arias Gago, Ana Rosa
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
El estudio se fundamenta en el análisis de la situación de
los maestros noveles de Educación Primaria de la provincia
de León, indagando sobre los puntos fuertes y débiles de la
formación universitaria inicial de los mismos; este hecho nos
va a permitir establecer las necesidades formativas que estos
docentes manifiestan en el inicio de su ejercicio docente, y
si estas necesidades se perciben diferentes en función de
la experiencia docente acumulada. Los resultados arrojan
a la luz cómo se debería incidir en los aspectos prácticos y
didácticos de las asignaturas para formar futuros docentes
competentes y mediadores, que sean capaces de integrar
tanto la formación científica como la profesional.
This study is based on analysing the situation of beginners primary education teachers in the province of León, inquiring about the strengths and weaknesses of their initial university training, this fact allow us to establish the training needs in their vocational preparation, and if these needs are perceived different depending the teaching experience. The results show us how affect practical and didactic aspects of the subjects to form future teachers and mediators, integrating both scientific and vocational training.
This study is based on analysing the situation of beginners primary education teachers in the province of León, inquiring about the strengths and weaknesses of their initial university training, this fact allow us to establish the training needs in their vocational preparation, and if these needs are perceived different depending the teaching experience. The results show us how affect practical and didactic aspects of the subjects to form future teachers and mediators, integrating both scientific and vocational training.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons