Publication: Calidad de la Enseñanza 2.0
Authors
Barberà, Elena
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
En el presente artículo se expone en primer lugar, el contexto que se configura en el campo
educativo alrededor de las herramientas 2.0. En concreto, nos referiremos a sus
características y contribuciones en relación a las herramientas tecnológicas que las
preceden. En segundo lugar haremos referencia a las dudas que comporta la incursión de
este tipo de tecnología en el contexto educativo. Y en tercer lugar, se abordará una
propuesta de valoración de la calidad de la enseñanza en línea que responda con garantías a
cómo usar educativamente bajo criterios de calidad educativa lo que nos ofrece la
tecnología. Para acabar se emplaza al lector a una reflexión sobre el futuro profesor 2.0
This paper presents, firstly, the context of the web 2.0 tools in terms of characteristics and new contributions compared with prior technological solutions. Secondly, it shows the questions that arise with the emergence of this social sort of technology in the educational setting. Thirdly, it tackles a model of analysis of the teaching quality process that responds to how use technology effectively following quality criteria. To finish the reader are encouraged to reflect about the new role of the future teacher 2.0
This paper presents, firstly, the context of the web 2.0 tools in terms of characteristics and new contributions compared with prior technological solutions. Secondly, it shows the questions that arise with the emergence of this social sort of technology in the educational setting. Thirdly, it tackles a model of analysis of the teaching quality process that responds to how use technology effectively following quality criteria. To finish the reader are encouraged to reflect about the new role of the future teacher 2.0
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons