Publication: El impacto de los medios sociales en la estructura del sistema de distribución turístico: análisis y clasificación de los nuevos proveedores de servicios turísticos en el entorno online
Authors
Sarmiento Guede, José Ramón
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item.page.director
Publisher
Murcia: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
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Description
Abstract
Las últimas décadas se han caracterizado por el auge de las TIC (Tecnologías de
Información y Comunicación) y por el desarrollo de los negocios electrónicos (el llamado
e-business). Esto afectó directamente a la industria turística española y, en particular, a
la estructura de la distribución de servicios turísticos. Con Internet, se han eliminado las
barreras (intermediarios) que separaban la oferta de la demanda y se ha originado un nuevo
mapa de distribución de servicios turísticos. Desde la revisión de la literatura, así como
de un análisis cualitativo y cuantitativo, esta investigación pretende determinar esa nueva
clasificación en un entorno «online» y ver qué uso hacen de él los usuarios.
ABSTRACT: The last decades have been marked by the rise of ICT (Information and Communication Technologies) and the development of electronic business (e-business called). The Spanish tourism industry and in particular the structure of tourism distribution system was directly affected by it. Internet has removed barriers (intermediaries) separating offer and demand. So, it has led a new distribution map of tourist services. From the literature review and a qualitative and quantitative analysis, this research aims to determine the new classification in an online environment and see what use is made from it for the users.
ABSTRACT: The last decades have been marked by the rise of ICT (Information and Communication Technologies) and the development of electronic business (e-business called). The Spanish tourism industry and in particular the structure of tourism distribution system was directly affected by it. Internet has removed barriers (intermediaries) separating offer and demand. So, it has led a new distribution map of tourist services. From the literature review and a qualitative and quantitative analysis, this research aims to determine the new classification in an online environment and see what use is made from it for the users.
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