Publication: Análisis de la conceptualización del aprendizaje
del alumnado de Grados en Educación :
una aplicación de la metodología Q
Loading...
Date
2015
Authors
Olmedo Moreno, Eva María ; Expósito López, Jorge
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
Este estudio se desarrolla en el contexto de la investigación
sobre la subjetividad de los estudiantes ante el nuevo paradigma
de aprendizaje universitario. Se presenta una experiencia
de aplicación de la metodología Q, para la indagación
en el punto de vista individual y común del alumnado,
en cuanto a su cultura de aprendizaje, y si esta está en
consonancia con el cambio propuesto por Bolonia. Se comprueba
la viabilidad de la aplicación de esta metodología
mediante imágenes de aprendizaje e investigación educativa,
aportadas por los propios participantes: 115 estudiantes
de Grado de la Facultad de Ciencias de la Educación.
We carried out this study in the context of research on student subjectivity regarding the new university learning paradigm. We present our experience of applying Q methodology to study the individual and collective point of view of students about their learning culture and if it is in line with the change proposed by Bologna. We also study the viability of the application of Q methodology through pictures of learning and educational research provided by 115 degree students in the Faculty of Education Sciences.
We carried out this study in the context of research on student subjectivity regarding the new university learning paradigm. We present our experience of applying Q methodology to study the individual and collective point of view of students about their learning culture and if it is in line with the change proposed by Bologna. We also study the viability of the application of Q methodology through pictures of learning and educational research provided by 115 degree students in the Faculty of Education Sciences.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0