Publication: Acción tutorial y tecnología: propuesta formativa en educación
primaria
Authors
López Mayor, Cristian ; Cascales-Martínez, Antonia
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
La mayoría de los menores de edad hace uso diario de las tecnologías, por lo que abordar las
competencias digitales desde la acción tutorial a través de la función orientadora de todos
los docentes es fundamental. El objetivo es describir el conocimiento inicial de los docentes
sobre el plan de acción tutorial, temáticas y las competencias digitales en acción tutorial. Para
ello se ha diseñado e implementado una acción formativa ad hoc de forma telemática, en
acción tutorial y tecnologías. Siendo la muestra 26 tutores de Educación Infantil y Primaria.
Para la recogida de datos se diseñaron dos cuestionarios y una encuesta de satisfacción. Los
resultados ponen de manifiesto que hay una actitud favorable hacia las competencias
digitales y su inclusión en la acción tutorial, esta actividad formativa mejoró la competencia
tecnológica dentro de la acción tutorial.
The vast majority of under-age people use technology daily. We believe that it is essential to work on these topics and mastering digital competences in tutorial actions through the guiding function of all teachers. The current investigation describes the initial knowledge of teachers on topics related to the tutorial action plan and the digital competences in tutorial action. The study sample was 26 participants of pre-school and primary education teachers. The tools used to collect information were two questionnaires and a Satisfaction Survey. The results of the analysis show that there is a favourable attitude towards digital competences and their inclusion in the tutorial action, this training course led to a slight improvement in the competences in technology and tutorial action.
The vast majority of under-age people use technology daily. We believe that it is essential to work on these topics and mastering digital competences in tutorial actions through the guiding function of all teachers. The current investigation describes the initial knowledge of teachers on topics related to the tutorial action plan and the digital competences in tutorial action. The study sample was 26 participants of pre-school and primary education teachers. The tools used to collect information were two questionnaires and a Satisfaction Survey. The results of the analysis show that there is a favourable attitude towards digital competences and their inclusion in the tutorial action, this training course led to a slight improvement in the competences in technology and tutorial action.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons