Publication: Museos de Arte Contemporáneo españoles:
Uso de las estrategias de comunicación y
promoción 2.0
Authors
Laso Avilés, Sonia
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia
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publication.page.department
Description
Abstract
Presentamos en este artículo los resultados de un
análisis observacional sobre el uso de las estrategias
de promoción y comunicación 2.0 en los Museos de
Arte Contemporáneo españoles con el objetivo de
conocer los beneficios y las posibilidades que ofrecen
al público usuario de las redes sociales. Se entiende
que estos centros, por su condición de contenedores
de Arte Contemporáneo, emplean de manera
ventajosa las herramientas de la Web 2.0. Por tanto,
se elaborará un estudio a partir de una muestra de
diez centros de esta tipología que se parametrizarán
a partir de unas tablas creadas para este fin. La
deficiente gestión de los recursos que proporcionan
estos instrumentos y el posicionamiento en primera
línea de los museos menos conocidos frente a los
más célebres, son algunas de las conclusiones de
esta investigación.
Abstract: This article presents the results of an observational analysis using communication and promotion strategies of Spanish Contemporary Art Museums in order to know the benefits and opportunities offered to the users of social networks. It is understood that these centers, in their condition of Contemporary Art containers, employ the tools of Web 2.0 advantageously. Therefore, It will develop a study from a sample of ten centers of this typology to be parameterized from tables created for this purpose. The poor management of resources provided by these instruments and the preferential positioning of the lesser known museums face the most celebrated, are among the findings of this research.
Abstract: This article presents the results of an observational analysis using communication and promotion strategies of Spanish Contemporary Art Museums in order to know the benefits and opportunities offered to the users of social networks. It is understood that these centers, in their condition of Contemporary Art containers, employ the tools of Web 2.0 advantageously. Therefore, It will develop a study from a sample of ten centers of this typology to be parameterized from tables created for this purpose. The poor management of resources provided by these instruments and the preferential positioning of the lesser known museums face the most celebrated, are among the findings of this research.
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