Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/98901

Title: TutorGSI: aplicación de tecnologías de bots a entornos LMS
Other Titles: TutorGSI: application of chatterbots to LMSs
Issue Date: 2011
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Citation: RED: revista de educación a distancia, N. 28, 2011
ISSN: 1578-7680
1131-8783
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: bot conversacional
E-learning
LMS
Moodle
Chatterbot
Abstract: Este artículo presenta la plataforma TutorGSI que facilita el uso de agentes conversacionales en entornos de eLearning como Moodle. La plataforma ha sido desarrollada dentro del proyecto eduWAI (eduWAI, 2010), y simplifica el proceso de resolución de dudas académicas a través de un agente con el que se interactúa en lenguaje natural. TutorGSI posibilita que los profesores puedan modificar las conversaciones existentes o crear nuevos tipos en función de las consultas que vayan planteando los alumnos
This article presents the platform TutorGSI that facilitates the use of conversational agents in e-learning environments like Moodle. The platform has been developed under the project eduWAI (eduWAI, 2010), and simplifies the process of solving academic questions through a conversational agent. TutorGSI lets teachers modify existing conversations or create new types based on the questions the students ask
Primary author: Coronado, Miguel
López, Alejandro
Iglesias, Carlos A.
Garijo, Mercedes
URI: http://hdl.handle.net/10201/98901
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 12
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2011, N. 28

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
253961-Texto del artículo-881881-1-10-20160318.pdf499,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons