Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10201/98901


Title: | TutorGSI: aplicación de tecnologías de bots a entornos LMS |
Other Titles: | TutorGSI: application of chatterbots to LMSs |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones |
Citation: | RED: revista de educación a distancia, N. 28, 2011 |
ISSN: | 1578-7680 1131-8783 |
Related subjects: | CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Keywords: | bot conversacional E-learning LMS Moodle Chatterbot |
Abstract: | Este artículo presenta la plataforma TutorGSI que facilita el uso de agentes conversacionales en entornos de eLearning como Moodle. La plataforma ha sido desarrollada dentro del proyecto eduWAI (eduWAI, 2010), y simplifica el proceso de resolución de dudas académicas a través de un agente con el que se interactúa en lenguaje natural. TutorGSI posibilita que los profesores puedan modificar las conversaciones existentes o crear nuevos tipos en función de las consultas que vayan planteando los alumnos This article presents the platform TutorGSI that facilitates the use of conversational agents in e-learning environments like Moodle. The platform has been developed under the project eduWAI (eduWAI, 2010), and simplifies the process of solving academic questions through a conversational agent. TutorGSI lets teachers modify existing conversations or create new types based on the questions the students ask |
Primary author: | Coronado, Miguel López, Alejandro Iglesias, Carlos A. Garijo, Mercedes |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/98901 |
Document type: | info:eu-repo/semantics/article |
Number of pages / Extensions: | 12 |
Rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Appears in Collections: | 2011, N. 28 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
253961-Texto del artículo-881881-1-10-20160318.pdf | 499,67 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License