Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/98851

Title: Campus virtuales: de gestores de contenidos a gestores de metodologías
Other Titles: Virtual Campuses: from content management to methodology management
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Citation: RED: revista de educación a distancia, N. 42, 2014
ISSN: 1578-7680
1131-8783
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Campus virtual
Ecosistema tecnológico de aprendizaje
Aprendizaje adaptativo
Universidad digital
Tecnologías de la información
Virtual campus
Learning technological ecosystem
Adaptative learning
Digital university
Information Technology
Abstract: En este artículo repasaremos la evolución del uso de las tecnologías de la información en la docencia, para tras revisar las peculiaridades del mundo digital y las curvas que lo caracterizan, plantear algunas de las técnicas y metodologías que protagonizarán la docencia universitaria en los próximos años. Se pretende dar una visión panorámica y establecer un marco que dé sentido a las distintas tecnologías utilizadas en el aula, para que sirva de guía tanto a los profesores como a los directivos universitarios. A los profesores porque verán como sus actuaciones innovadoras individuales pueden enmarcarse en una estrategia coordinada. Y a los directivos universitarios para establecer políticas institucionales en relación al uso de la tecnología en la docencia y la apuesta por la docencia virtual
In this article, the evolution of the use of information technology in teaching is reviewed. After reviewing the special features of the digital world and the curves that characterize it, some techniques and methodologies that will be the focus in university teaching in the coming years are proposed. We intend to provide an overview and a framework that give meaning to the different technologies used in the classroom to serve as a guide to both teachers and university leaders. This way, teachers will see their individual innovative actions to be framed in a coordinated strategy, and university leaders will establish institutional policies to use the technology in teaching and to commit to online teaching
Primary author: Llorens Largo, Faraón
URI: http://hdl.handle.net/10201/98851
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 12
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2014, N. 42

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
236561-Texto del artículo-827181-1-10-20150904.pdf374,87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons