Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/red.408661

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorByker, Erik-
dc.contributor.authorPolly, Drew-
dc.date.accessioned2020-09-18T17:33:23Z-
dc.date.available2020-09-18T17:33:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationRED: revista de educación a distancia, N. 64, 2020es_ES
dc.identifier.issn1578-7680-
dc.identifier.issn1131-8783-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/96154-
dc.description.abstractThis article examines Vygotsky’s (1978) Zone of Proximal Development (ZPD) and Tharp and Gallimore’s (1988) application of ZPD for teacher learning that can be used as a framework to develop teachers’ and teacher candidates’ Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). We synthesize these ideas and provide vignettes from both teachers and teacher candidates that describe how ZPD can inform the way teachers’ TPACK is developed. We argue that the stages of ZPD (Tharp & Gallimore, 1988) provide a helpful framework for the development of teacher candidates’ and in-service teachers’ TPACK through experiential learning opportunities that include the reflection of the intersection of technologies, pedagogies, and content knowledge. The implication of our paper includes a call for long-term systematic examinations of strategies to support teachers and teacher candidate development of TPACK.es_ES
dc.description.abstractEste artículo examina la Zona de Desarrollo Próximo (ZPD) de Vygotsky (1978) y la aplicación de la ZPD de Tharp y Gallimore (1988) para el aprendizaje docente que puede utilizarse como marco para desarrollar el Conocimiento Tecnológico Pedagógico del Contenido (TPACK, siglas en inglés) de profesores y candidatos a profesores. Sintetizamos estas ideas y proporcionamos viñetas de profesores y candidatos a profesores que describen cómo la ZPD puede indicar la forma en que se desarrolla el TPACK de los profesores. Argumentamos que las etapas de ZPD (Tharp & Gallimore, 1988) proporcionan un marco útil para el desarrollo del TPACK de profesores candidatos y docentes en servicio a través de oportunidades de aprendizaje experiencial que incluyen el reflejo de la intersección de tecnologías, pedagogías y conocimiento del contenido. La implicación de nuestro artículo incluye un llamado a indagaciones sistemáticas a largo plazo, de estrategias para apoyar a los maestros y candidatos a maestros al desarrollo del TPACK.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.format.extent20es_ES
dc.languageenges_ES
dc.publisherUniversidad de Murcia. Servicio de Publicaciones-
dc.relationSin financiación externa a la Universidades_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectConstructivismes_ES
dc.subjectEducational technologyes_ES
dc.subjectMentoringes_ES
dc.subjectTPACKes_ES
dc.subjectTeacher candidateses_ES
dc.subjectTechnology integrationes_ES
dc.subjectZPDes_ES
dc.subjectConstructivismoes_ES
dc.subjectTecnología educativaes_ES
dc.subjectMentoríaes_ES
dc.subjectCandidatos a docenteses_ES
dc.subjectIntegración tecnológicaes_ES
dc.subject.otherCDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo librees_ES
dc.titleConsidering the Role of Zone of Proximal Development and Constructivism in Supporting Teachers’ TPACK and Effective Use of Technologyes_ES
dc.title.alternativeConsideración del papel de la Zona de Desarrollo Próximo y el constructivismo en el apoyo al TPACK de los maestros y al uso efectivo de la tecnologíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6018/red.408661-
Appears in Collections:2020, N. 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Considering the Role of Zone of Proximal Development .pdf343,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons