Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/96026

Title: Buscar, investigar, descubrir y mejorar: un "viaje virtual" por el léxico de especialidad.
Other Titles: Search, research, discover and improve: a "virtual trip" through the specialty lexicon.
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Murcia, Editum
Citation: Tonos Digital, Nº 39, 2020
ISSN: 1577-6921
Related subjects: CDU::8- Lingüística y literatura::80 - Cuestiones generales relativas a la lingüística y literatura. Filología
Keywords: Aprendizaje en línea
Turismo
Francés con objetivos específicos
Terminología
WebQuest
Online learning
Tourism
French for specific purposes
Terminology
Abstract: Este artículo presenta los resultados obtenidos tras una investigación en la que se ha diseñado e implementado una WebQuest para el aprendizaje de vocabulario específico en lengua francesa en un contexto educativo de Educación Superior. Para llevarlo a cabo, se realizó un estudio de investigación cualitativa teniendo en cuenta las opiniones y la navegación de los usuarios. Los resultados nos permiten revisar su diseño para incorporar mejoras técnicas y metodológicas específicas en una nueva versión de nuestra WebQuest. También se abordan las reflexiones en torno a las percepciones de los estudiantes sobre su propio uso de WebQuest para el aprendizaje de idiomas con fines específicos, así como el diseño de este tipo de herramientas para el aprendizaje de idiomas específicos.
This article presents the results obtained in a research study in which a WebQuest for French specific vocabulary learning has been designed and implemented in an instructional context in Higher Education. In order to do that, a qualitative research study on users’ opinions and navigation has been conducted. The results allow us to revisit the design methodology to incorporate specific technical and methodological improvements in a new version of our WebQuest. Reflections on students’ perceptions on their own use of WebQuest for language learning for specific purposes as well as the design of this kind of tools for specific language learning are also addressed.
Primary author: Baynat Monreal, María Elena
Sanz Gil, Mercedes
URI: http://hdl.handle.net/10201/96026
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 25
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Nº 39, 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2553-6949-1-PB.pdf1,45 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons