Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.6018/reifop.22.1.353031

Title: Un estudio transversal sobre las actitudes de los estudiantes de pregrado y máster en ciencias de la educación hacia las personas con discapacidad
Other Titles: A cross-­‐sectional study on the attitudes of undergraduate and master students in educational sciences towards people with disabilities
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0213-8646
1575-0965
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Actitudes
Discapacidad
Estudiantes
Ciencias de la educación
Attitudes
Disability
Students
Education Sciences
Abstract: El objetivo del estudio es explorar las actitudes hacia las personas con discapacidad de estudiantes de Grado de titulaciones relacionadas con la educación primaria y secundaria, en la Universidad Complutense de Madrid. El instrumento de medida utilizado fue la Escala de Actitudes hacia las Personas con Discapacidad –EAPD-­‐ (M. A. Verdugo, Arias, B., y Jenaro, C., (1995), con nivel de fiabilidad, en la aplicación del Alpha de Cronbach = 0.92. Esta escala mide los Factores: Valoración de las Capacidades y Limitaciones; Reconocimiento/Negociación, Implicación Personal; Calificación Genérica y Asunción de Roles. De los resultados, con una muestra de 314 alumnos, se destaca que el alumnado tiene actitudes positivas, si bien se han encontrado diferencias significativas entre los diferentes subgrupos de la escala y titulaciones.
The objective of the study is to explore the attitudes toward people with disabilities of students of Degree of qualifications related to primary and secondary education, at the Complutense University of Madrid. The measuring instrument used was the Scale of Attitudes towards Persons with Disabilities -­‐EAPD-­‐ (MA Verdugo, Arias, B., and Jenaro, C., (1995), with reliability level, in the application of Alpha de Cronbach = 0.92 This scale measures the Factors: Assessment of Capacities and Limitations, Recognition / Negotiation, Personal Involvement, Generic Qualification and Assumption of Roles. From the results, with a sample of 314 students, it is highlighted that the students have positive attitudes, although significant differences have been found between the different subgroups of the scale and degrees.
Primary author: Macías Gómez, María Escolástica
Aguilera García, José Luis
Rodríguez Sánchez, Manuel
Gil Hernández, Soledad
Collection: REIFOP - Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, V. 22, N. 1, 2019
URI: http://hdl.handle.net/10201/76384
DOI: http://dx.doi.org/10.6018/reifop.22.1.353031
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 16
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Vol. 22, Núm. 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_REIFOP_V22_N1_2019.pdf796,32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons