Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/75063

Title: Apps para el aprendizaje de idiomas en la Universidad de Murcia
Other Titles: Apps for foreign language learning at the University of Murcia
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 1578-7680
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Educación tecnológica
Aprendizaje de lenguas
Enseñanza universitaria
Idioma extranjero
Dispositivos móviles
Technological education
Language learning
University education
Foreign language
Mobile devices
Abstract: El artículo presenta los resultados de una investigación cuyo propósito fue conocer el uso que se realiza en el ámbito universitario de los dispositivos móviles y de las aplicaciones utilizadas en las materias impartidas de lenguas extranjeras. A partir de un diseño de investigación ex post facto descriptivo, siendo la muestra participante 86 alumnos de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia. Se utilizó un cuestionario para recoger datos confeccionado ad hoc, validado mediante el procedimiento de validación por juicios de expertos y la fiabilidad fue analizada mediante el alfa de Cronbach. Los resultados evidencian que las Apps son herramientas adecuadas para el aprendizaje de los idiomas si bien no se utilizan como tales en los diferentes entornos educativos, universitarios y no universitarios.
The article presents the results of a research whose purpose was to know the use made in the university field of mobile devices and the applications used in the subjects taught in foreign languages. Based on an ex post facto descriptive research design, 86 students from the Faculty of Education of the University of Murcia participated in the sample. A questionnaire was used to collect data made ad hoc, validated by the validation procedure by expert judgments and the reliability was analyzed using Cronbach's alpha. The results show that Apps are adequate tools for language learning, although they are not used as such in the different educational, university and non-university environments.
Primary author: Carrillo-García, Mª Encarnación
Cascales-Martínez, Antonia
López Valero, Amando
Collection: RED - Revista de Educación a Distancia, Núm. 58, 2018
URI: http://hdl.handle.net/10201/75063
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 18
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2018, N. 58

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02.pdf465,05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons