Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/73443

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDíez La Torre, Nuria-
dc.contributor.authorCarrera Farran, Xavier-
dc.date.accessioned2019-07-09T08:48:47Z-
dc.date.available2019-07-09T08:48:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2529-9638-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/73443-
dc.description.abstractEsta investigación analiza la integración de Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en los procesos de enseñanza-aprendizaje de los futuros pedagogos de música. Para ello se ha tomado en consideración la perspectiva del profesorado de los departamentos de Pedagogía de 14 conservatorios superiores españoles. Los datos se han recogido a partir de un cuestionario y un grupo de discusión. En general la predisposición a utilizar las TIC es alta, pero se basa en criterios de acceso a recursos y eficacia en las tareas docentes más que al fomento de prácticas pedagógicas innovadoras.es_ES
dc.description.abstractThis research analyzes how Information and Communication Technologies (ICT) are integrated into teaching and the learning process of future music pedagogues. For this purpose, integration of ICT and teaching perspective of 14 Spanish superior music conservatories was analyzed through the conduction of a survey and the evaluation of a discussion group. The results suggest that, in general, there is a high predisposition towards the use of ICTs. They also show that this predisposition is based on access to resources and the efficiency in teaching tasks criteria rather than the promotion of innovative pedagogical practices.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.format.extent16es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherUniversidad de Murciaes_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, N. 5, 2018-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTICes_ES
dc.subjectFormación docente-
dc.subjectEducación musical-
dc.subjectConservatorio-
dc.subjectICT-
dc.subjectTeacher training-
dc.subjectMusical education-
dc.subjectMusic school-
dc.subject.otherCDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo librees_ES
dc.titleIntegración de las TIC en los procesos de enseñanza- aprendizaje de la especialidad de Pedagogía en los conservatorios superiores de músicaes_ES
dc.title.alternativeIntegration of ICT in the teaching and learning processes of the specialty of Pedagogy in the superior music conservatories-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:2018, N. 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
342681-Texto del artículo-1199071-1-10-20181220.pdf1,23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons