Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/69255

Title: Necesidades formativas del alumnado universitario a partir del análisis de sus Entornos Personales de Aprendizaje
Other Titles: University students’ training needs based on the study of their Personal Learning Environments
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 2529-9638
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Entorno Personal de Aprendizaje
Formación
Estudiante
Universidad
Personal Learning Environment
Training
Student
University
Abstract: El entorno que rodea a una persona repercute en las actividades sobre las que se desarrolla su aprendizaje. Este estudio nos ha permitido comprender mejor las necesidades formativas del alumnado universitario a partir del análisis de sus Entornos Personales de Aprendizaje. Se presentan los resultados obtenidos del uso que realizan de la web 2.0, un grupo de estudiantes universitarios del Grado de Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Extremadura. Las respuestas recogidas nos han servido para esbozar el perfil del Entorno Personal de Aprendizaje de este grupo de estudiantes y al mismo tiempo, para encauzar adecuadamente la formación que reciben en la universidad hacia sus intereses académicos, profesionales pero también personales.
The environment surrounding a person affects the activities on which her/his learning takes place. This paper shows the results from the use of the Web 2.0 made by a group of university students from the Primary Education Teacher Training Degree at the University of Extremadura (Spain). Data collected have helped to outline the profile of the Personal Learning Environment of this group of students. Moreover, this study has allowed a better understanding about the training needs of university students. Therefore, the conclusions drawn leads to improve the training received at the university, in order to aim their academic, professional but also personal interests.
Primary author: Becerra Traver, María Teresa
Gutiérrez Esteban, Prudencia
Collection: RIITE - Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, N. 1, 2016
URI: http://hdl.handle.net/10201/69255
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 8
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:2016, N. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
271971-Texto del artículo-974801-1-10-20170206.pdf457,15 kBPDFView/Open
01_RIITE_V1_2016.pngInfografía758,23 kBPNGView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons