Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/56260

Title: Former à l’élaboration de corpus textuels scientifiques et techniques: quelles limites? quelles solutions? quelle méthodologie?
Other Titles: Training to create scientific and technical textual corpora: What limits? What solutions? What methodology?
Issue Date: 19-Feb-2018
Date of creation: 2017
ISSN: 0213-7674
Related subjects: CDU::8- Lingüística y literatura
Keywords: Terminología
Análisis de textos
Alfabetización digital
Aprendizaje
Abstract: Formar a los estudiantes de terminología en la elaboración de corpus textuales científicos y técnicos implica para el docente, por una parte, un conocimiento teórico del proceso terminográfico y por otra, la capacidad de concebir actividades que les faciliten el proceso. En este estudio, pondremos de manifiesto los límites o dificultades subyacentes a este objetivo. Por un lado, las que tendrá que solventar el docente en la preparación de sus clases y por otro, las que deberán superar los discentes para conseguir confeccionar sus corpus textuales. La contribución principal de esta investigación reside en las soluciones aportadas para dar respuestas a las dificultades expuestas. Estas ofrecen pistas metodológicas concretas a las personas que se interesan por la elaboración de obras terminográficas, profesores, mediadores o futuros terminólogos.
Training terminology students to create scientific and technical text corpora requires: firstly, that the teacher has a theoretical knowledge of terminographical processes; and, secondly, the ability to design a didactic unit that facilitates the process. In this study, we will highlight the underlying limitations or difficulties involved. On the one hand, those that the teacher has to overcome when developing the course and on the other hand, those that learners face when developing their textual corpus. The contribution of this research lies in the explicit solutions it provides, bridging gaps detected and offering specific paths for those interested in developing terminological products, educators, or terminology students.
Primary author: Olmo Cazevieille, Françoise
Collection: Anales de Filología Francesa, Vol. 25, (2017)
URI: http://hdl.handle.net/10201/56260
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 22
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº. 25, 2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
315971-1080531-1-SM.pdf966,85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.