Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/5606

Título: Copying, superstars and artistic creation
Fecha de publicación: 28-sep-2009
Fecha de defensa / creación: sep-2009
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::33 - Economía
Palabras clave: Artistic creation
Superstars
Private copy
Piracy
Levies
Resumen: We provide a new perspective on the impact of unauthorized copying and copy levies on artistic creation. Our analysis emphasizes three important aspects of artistic markets: the predominance of superstars, the dynamics of talent sorting, and the importance of promotion expenditures. In the short run, piracy reduces superstars’ earnings and market share, and increases the number of rich and young artists. From a dynamic perspective, piracy may help more young artists start their careers, thereby increasing the number of highly talented artists in the long run. The long run impact on artistic creation of levies on copy equipment may crucially depend on whether their yields primarily accrue to superstars or are allocated to help young artists.
Autor/es principal/es: Alcalá, Francisco
González Maestre, Miguel
Facultad/Departamentos/Servicios: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Fundamentos del Análisis Económico
Colección: WP-UMUFAE
2009.09
Publicado en: Proyecto de investigación:
URI: http://hdl.handle.net/10201/5606
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 34
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Informes o documentos de trabajo

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
WPUMUFAE.2009.09.pdf602,17 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons