Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53546

Title: La educación inclusiva: análisis de las expectativas de los profesores rusos y aspectos importantes en la formación de los docentes
Other Titles: Inclusion education: analysis of Russian teachers' expectations and important aspects of school personnel training
Issue Date: 7-Jan-2015
Keywords: Educación inclusiva
Formación del profesorado
Práctica reflexiva
Normalización
Inclusion education
Retraining for teachers
Reflective practice
Normalization
Abstract: El artículo presenta un programa de formación marco-conceptual sobre los conceptos básicos de la pedagogía inclusiva para el profesorado de educación primaria. Este programa de formación se desarrolla sobre los pilares de una práctica reflexiva que pone el foco en la actividad teniendo en cuenta el principio de normalización de la vida.
The paper presents a conceptual framework and foundation retraining program for primary school teachers, mastering the basics of inclusive pedagogy. The program is developed on the basis of the activity approach, the concept of "reflective  practice", taking into account the principle of normalization of life B. Nire.
Primary author: Butenk, Andrey
Chistokhina, Anna
URI: http://hdl.handle.net/10201/53546
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 201-209
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 18, Núm. 1 (2015)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.