Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53395

Title: Un modelo realista para el desarrollo profesional en la formación inicial de maestros de educación infantil
Other Titles: A realistic model for professional development in initial teacher training early childhood educationTítulo del artículo en inglés
Issue Date: 12-Aug-2013
Keywords: Formación realista
Competencias profesionales
Formación el profesorado
Educación infantil
Realistic training
Professional skills
Training teachers
Early childhood education
Abstract: In this article sí Realiza En Primer Lugar Una Revisión Sobre la: consideración Que ha Tenido la Educación Infantil en general y la Formación de Maestros de Educación Infantil en concreto, en las Diferentes leyes de Educación españolas desde la llegada de la democracia; y en Segundo Lugar se describen ONU modelo de Formación realista Que se ha Mostrado Eficaz párr favorecer la Adquisición de Competencias Profesionales del profesorado de Educación Infantil.
This article first performs a review of the account that has had early childhood education, and the training of early childhood education teachers in particular, in different Spanish education laws since the arrival of democracy; and second instead describes a realistic training model has proven effective to promote professional skills of teachers in early childhood education.
Primary author: Alsina Pastells, Angel
URI: http://hdl.handle.net/10201/53395
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 27-37
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 16, Núm. 2 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.