Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53375

Title: Formación emocional y juego en futuros docentes de Educación física
Other Titles: Emotional training and game in future physical education teachers
Issue Date: 22-Jul-2013
Keywords: Emociones
Juego motor deportivo
Formación docente
Emotions
sporting motor games
teacher education
Abstract: El objetivo fue analizar la incidencia de participar en diferentes tipos de juegos motores deportivos sobre la vivencia emocional de alumnos en formación de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte y determinar el papel que la competición puede causar en la expresión emocional. Método: Se diseñó una experiencia pedagógica en la que se practicaron 8 juegos deportivos con y sin competición de cuatro familias de juegos. Los alumnos participaron de todos los juegos y valoraron las intensidades emocionales suscitadas al finalizar cada uno. Instrumentos: Se utilizó el Games Emotion Scale, validado en contextos universitarios, para medir la vivencia subjetiva de cada estudiante. Resultados: Se registró una vivencia emocional muy positiva, con valores muy bajos para emociones negativas. Competir resultó ser un factor influyente en la valoración de emociones.
The aim was to analyze the impact of different families of sporting games on emotions that are experienced in pre-graduates students in Sciences of Physical Activity and Sport and determine the role that competition can result in emotional expression. Methods: We designed a learning experience in which students experienced 8 sporting games with and without competition. Students participated in all the games and raised emotional intensities evaluated at the end of each. Instruments: Games Emotion Scale validated in university students  was used  to measure the subjective experience of each student. Results: there was a very positive emotional experience, with very low values for negative emotions. Competition proved to be a factor in the evaluation of emotions.
Primary author: Alonso Roque, José Ignacio
Gea García, Gema
Yuste Lucas, Juan Luís
URI: http://hdl.handle.net/10201/53375
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 97-108
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 16, Núm. 1 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formacion emocional y juego en futuros docentes de Educacion fisica.pdf189,35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.