Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/53367

Title: La dimensión colaborativa con tic en la dirección de centros
Other Titles: The collaborative dimension with ict in school management
Issue Date: 22-Jul-2013
Keywords: Aprendizaje colaborativo mediado por TIC
Redes de comunicación
Dirección de centros
Tecnología
Política educativa
Computer supported collaborative learning
Eletronic network
School manegement
Technology
Educational policy
Abstract: El presente trabajo busca profundizar en la perspectiva e influencia del aprendizaje colaborativo a través de las TIC desde la gestión y dirección de centros educativos y como ello repercute en la formación del profesorado. Esta investigación forma parte de un proyecto que busca identificar la importancia y el grado de implantación de las tecnologías sociales en los centros de infantil y primaria de Castilla y León, a partir de una muestra  de 24 centros de la Comunidad Autónoma acreditados con certificación TIC nivel 5 en el curso 2011-2012.
This paper aims to focus on the perspective and influence of collaborative learning through ICT from the schools' management and leadership and how it develops the teachers' training. The research is part of a project1 designed to identify the importance and the degree of implementation of social technologies in elementary and secondary schools of Castilla and Leon, from a sample of 24 centers in the Autonomous Community accredited with certification ICT level 5 in the 2011-2012 course.
Primary author: González Rodero, L. M.
Recamán Payo, A.
González Ruiz, C.
URI: http://hdl.handle.net/10201/53367
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 147-162
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 16, Núm. 1 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La dimension colaborativa con tic en la direccion de centros.pdf277,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.