Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/50134

Título: Los estilos intelectuales: teoría e implicaciones educativas
Fecha de publicación: 1992
Editorial: Universidad de Murcia
ISSN: 0212-8322
Materias relacionadas: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Resumen: The aim of this work is to present and analyse the theory of intellectual styles. This article is divided into flve parts. The first one presents the triarchic intelligence theory as a mental self-government model. The second part presents a theory of intellectual styles that can be defined as a brigde between inteligence and personality. The third part discus- ses sorne factors that have influence in the development of intellectual styles. The four part analyses how we can measure the intellectual styles in school settings. Finaly, we summarizes the principal keys to understand student's perfomance.
Autor/es principal/es: Prieto Sánchez, María Dolores
Serrano Pastor, Francisca José
Forma parte de: Anales de Pedagogía, Nº 10, 1992
URI: http://hdl.handle.net/10201/50134
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 23
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Nº 10 (1992)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Los estilos intelectuales.pdf1,36 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons