Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/50134

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorPrieto Sánchez, María Dolores-
dc.contributor.authorSerrano Pastor, Francisca José-
dc.date.accessioned2016-06-16T08:30:55Z-
dc.date.available2016-06-16T08:30:55Z-
dc.date.issued1992-
dc.identifier.issn0212-8322-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/50134-
dc.description.abstractThe aim of this work is to present and analyse the theory of intellectual styles. This article is divided into flve parts. The first one presents the triarchic intelligence theory as a mental self-government model. The second part presents a theory of intellectual styles that can be defined as a brigde between inteligence and personality. The third part discus- ses sorne factors that have influence in the development of intellectual styles. The four part analyses how we can measure the intellectual styles in school settings. Finaly, we summarizes the principal keys to understand student's perfomance.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent23es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murciaes
dc.relation.ispartofAnales de Pedagogía, Nº 10, 1992es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subject.other37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo librees
dc.titleLos estilos intelectuales: teoría e implicaciones educativases
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Aparece en las colecciones:Nº 10 (1992)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Los estilos intelectuales.pdf1,36 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons