Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10201/50134
Twittear
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Prieto Sánchez, María Dolores | - |
dc.contributor.author | Serrano Pastor, Francisca José | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-16T08:30:55Z | - |
dc.date.available | 2016-06-16T08:30:55Z | - |
dc.date.issued | 1992 | - |
dc.identifier.issn | 0212-8322 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10201/50134 | - |
dc.description.abstract | The aim of this work is to present and analyse the theory of intellectual styles. This article is divided into flve parts. The first one presents the triarchic intelligence theory as a mental self-government model. The second part presents a theory of intellectual styles that can be defined as a brigde between inteligence and personality. The third part discus- ses sorne factors that have influence in the development of intellectual styles. The four part analyses how we can measure the intellectual styles in school settings. Finaly, we summarizes the principal keys to understand student's perfomance. | - |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 23 | es |
dc.language | spa | es |
dc.publisher | Universidad de Murcia | es |
dc.relation.ispartof | Anales de Pedagogía, Nº 10, 1992 | es |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.subject.other | 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre | es |
dc.title | Los estilos intelectuales: teoría e implicaciones educativas | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
Aparece en las colecciones: | Nº 10 (1992) |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Los estilos intelectuales.pdf | 1,36 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons