Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/49881

Title: Una antropología comparada de educación en la obra utópica de Platón y Moro
Issue Date: 1997
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0212-8322
Related subjects: 1 - Filosofía y psicología
37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Pensamiento utópico
Educación comparada
La república
Utopic thought
Comparative education
Republic
Abstract: El objetivo fundamental de este artículo es llevar a cabo una lectura comparativa entre dos obras clásicas y representativas por excelencia del pensamiento utópico occidental. La República de Platón y Utopía de Tomás Moro se analizan desde una perspectiva educativa organizando su contenido en torno a cinco grandes bloques de contenido: Concepción Educativa, Investigación Educativa, Estructura del Sistema Educativo, Curriculum y Formación Social y Metodología y Evaluación.
ABSTRACT: This article tries to make a comparison between two masterpieces that are utopic texts for excellence. Plato's Republic and Thomas More 's Utopia are looked from an educative perspective with five principal blocks of content: Educative Conception, Educative Investigation, Structure of the Educative System, Curriculum and Social Formation, and Measurement and Methodology
Primary author: González Hernández, Ángel
Ayala de la Peña, Amalia
Published in: Anales de Pedagogía, Nº 15, 1997
URI: http://hdl.handle.net/10201/49881
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 32
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 15 (1997)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Una antropología comparada de educación.pdf1,39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons