Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666


Título: | La función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web social |
Fecha de publicación: | 2008 |
Editorial: | Instituto de Ciência da Informação da UFBA |
Otros identificadores: | http://eprints.rclis.org/3997/1/gomezhernandezpontodeacesso2008.pdf Gómez-Hernández, José-Antonio La función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web social. Ponto de Acesso, 2008, vol. 28, n. 1. [Journal article (On-line/Unpaginated)] |
Palabras clave: | Users, literacy and reading Information dissemination and diffusion |
Resumen: | We describe the possibilities of some cooperative tools of Web 2.0 for improving the educational role and function of libraries and librarian. In particular, blogs, wikis and social networks are considered ways to produce and publish information that contribute to acquire information literacy. We also explain how Web 2.0 modifies some practices and principles of librarianship, and because of these changes we consider that librarian should be educator in the Internet context, using a new Spanish word, entrenauta, with which we synthesized this proposed role. |
Autor/es principal/es: | Gómez-Hernández, José-Antonio |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/47297 |
DOI: | http://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/review |
Derechos: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: | Artículos: Información y Documentación |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
pontodoacesogomezfuncionbibliotecas.pdf | 149,41 kB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.