Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666

Título: La función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web social
Fecha de publicación: 2008
Editorial: Instituto de Ciência da Informação da UFBA
Otros identificadores: http://eprints.rclis.org/3997/1/gomezhernandezpontodeacesso2008.pdf
Gómez-Hernández, José-Antonio La función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web social. Ponto de Acesso, 2008, vol. 28, n. 1. [Journal article (On-line/Unpaginated)]
Palabras clave: Users, literacy and reading
Information dissemination and diffusion
Resumen: We describe the possibilities of some cooperative tools of Web 2.0 for improving the educational role and function of libraries and librarian. In particular, blogs, wikis and social networks are considered ways to produce and publish information that contribute to acquire information literacy. We also explain how Web 2.0 modifies some practices and principles of librarianship, and because of these changes we consider that librarian should be educator in the Internet context, using a new Spanish word, entrenauta, with which we synthesized this proposed role.
Autor/es principal/es: Gómez-Hernández, José-Antonio
URI: http://hdl.handle.net/10201/47297
DOI: http://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/review
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Artículos: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
pontodoacesogomezfuncionbibliotecas.pdf149,41 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.