Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorGómez-Hernández, José-Antonioes
dc.date.accessioned2016-01-04T12:21:03Z-
dc.date.available2016-01-04T12:21:03Z-
dc.date.issued2008es
dc.identifierhttp://eprints.rclis.org/3997/1/gomezhernandezpontodeacesso2008.pdfes
dc.identifierGómez-Hernández, José-Antonio La función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web social. Ponto de Acesso, 2008, vol. 28, n. 1. [Journal article (On-line/Unpaginated)]es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/47297-
dc.description.abstractWe describe the possibilities of some cooperative tools of Web 2.0 for improving the educational role and function of libraries and librarian. In particular, blogs, wikis and social networks are considered ways to produce and publish information that contribute to acquire information literacy. We also explain how Web 2.0 modifies some practices and principles of librarianship, and because of these changes we consider that librarian should be educator in the Internet context, using a new Spanish word, entrenauta, with which we synthesized this proposed role.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaes
dc.publisherInstituto de Ciência da Informação da UFBAes
dc.relationhttp://eprints.rclis.org/3997/es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectUsers, literacy and readinges
dc.subjectInformation dissemination and diffusiones
dc.titleLa función educativa de bibliotecas y bibliotecarios en el contexto de las tecnologías participativas de la web sociales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewes
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.9771/1981-6766rpa.v2i1.2666-
Aparece en las colecciones:Artículos: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
pontodoacesogomezfuncionbibliotecas.pdf149,41 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.