Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/47040

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGuzmán, Trinidades
dc.contributor.authorAguirre, Andréses
dc.contributor.authorAguiar, Alanes
dc.contributor.authorForster, Tonyes
dc.contributor.authorBender, Walteres
dc.contributor.authorBenavides, Facundoes
dc.contributor.authorAndrade, Federicoes
dc.date.accessioned2015-12-15T13:07:11Z-
dc.date.available2015-12-15T13:07:11Z-
dc.date.issued2015-10-23es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/47040-
dc.description.abstractEn este trabajo describimos un enfoque abierto en el uso de la computación con el objetivo de explorar la ciencia y la ingeniería que no está predeterminado o prescrito; por el contrario, su uso está destinado a ser emergente, donde el cambio es una consecuencia de que los maestros, los niños y sus padres aprenden juntos, descubriendo nuevas posibilidades, y comparten esos descubrimientos. Estos diseños abiertos, tanto en hardware como en software, empoderan a los estudiantes y sus comunidades. Ellos son libres de dar forma a las herramientas que utilizan para experimentar y para participar en proyectos que son auténticos en su diseño. Postulamos que cuando a los estudiantes y a sus comunidades se les da el control son más eficaces en sus aprendizajes.es
dc.description.abstractWe described an open approach to the use of the computing for exploring science and engineering that is not predetermined or prescribed. Rather, its use is intended to be emergent, where change is a byproduct of teachers, children, and their parents learning together, discovering new possibilities, and sharing those discoveries. These open designs-both hardware and software-empower students and the communities in which they live. They are free to shape the tools that they use to experiment and to engage in projects that are authentic in their design. When students and communities are given control over their learning we postulate that they are more effective learners.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectConstruccionismoes
dc.subjectProgramaciónes
dc.subjectLogoes
dc.subjectRobóticaes
dc.subjectSensoreses
dc.subjectHardware abiertoes
dc.subjectSoftware librees
dc.subjectConstructionismes
dc.subjectProgramminges
dc.subjectLogoes
dc.subjectRoboticses
dc.subjectSensorses
dc.subjectOpen hardwarees
dc.subjectSoftware librees
dc.titleSensores Tortuga 2.0: Cómo el hardware y software abiertos pueden empoderar a las comunidades de aprendizaje Turtlees
dc.title.alternativeSensors 2.0: How open hardware and software empower learning communitieses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:2015, N. 46

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sensors 2.0 How open hardware and software empower learning communities.pdf2,2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.