Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46602

Title: Objetos de aprendizaje 2.0: Una nueva generación de contenidos en contextos conectivistas
Other Titles: Learning objects 2.0: A New generation of content in context connectivims
Issue Date: 13-Oct-2015
Keywords: Web 2.0
E-learning 2.0
Learning objects 2.0
Collaborative learning
Connectivism
Web 2.0
E-learning 2.0
Objetos de aprendizaje 2.0
Aprendizaje colaborativo
Conectivismo
Abstract: The opportunities resulting from Web 2.0 and collaborative tools applied to teaching-learning process in the network leading to a reformulation of the paradigm of e-Learning, which is now called e-Learning 2.0, generated from terminal, where learning is seen as an informal process, marked by dynamic growth and development of networks. And as key to the construction of knowledge focuses on the use of the experiences and synergies of others, and the exploration of patterns of information. In this context characterized by a high connectivity between users and resources, opening total and permanent change in the shared construction of knowledge, comes the next generation of OA 2.0, which constitute important nodes of interdisciplinary, incorporating multiple learning experiences users in many different contexts that learning into context and provide it with greater meaning
Las oportunidades derivadas de la Web 2.0 y sus herramientas colaborativas aplicadas al proceso de enseñanza-aprendizaje en la red dan lugar a una reformulación del paradigma del e-Learning, el cual pasa a denominarse e-Learning 2.0, generado a partir de conexiones, donde el aprendizaje se entiende como un proceso de carácter informal, marcado por la dinámica de crecimiento y desarrollo de las redes. Y cuya clave para la construcción del conocimiento se centra en el aprovechamiento de las experiencias y sinergias ajenas, y en la exploración de patrones de información. En este contexto caracterizado por la máxima conectividad entre los usuarios y recursos, total apertura y permanente cambio en la construcción compartida del conocimiento, surge la nueva generación de OA 2.0, los cuales se constituyen en importantes nodos de interdisciplinaridad, incorporando las múltiples experiencias de aprendizaje de los usuarios en contextos muy diversos, que permiten contextualizar el aprendizaje y dotarle de mayor significado.
Primary author: Moral Pérez, María Esther Del
Cernea, Doina Ana
Villalustre Martínez, Lourdes
URI: http://hdl.handle.net/10201/46602
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 25 (2010)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.