Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46601

Title: Cuestionario de evaluación de la calidad de los cursos virtuales de la UNED
Other Titles: Quality evaluation questionnaire of virtual courses at UNED
Issue Date: 13-Oct-2015
Keywords: Virtual courses
Quality of the surroundings
Didactic methodology and the technical quality
Calidad de los cursos virtuales
Calidad del entorno
Calidad de la metodología didáctica y calidad técnica
Quality
Abstract: In this paper we present a questionnaire for assessing the quality of online courses, specifically designed for virtualized subjects that are published in WebCT by UNED, although easily adaptable to other platforms and digital scenarios. Through the questionnaire, we can learn how the use of technological means influences on the quality of learning, and thus, present a proposal for improvement. The questionnaire has been organized in three main dimensions: "Quality general of the Surroundings and of the didactic Methodology", "Technical Quality: Navigation and Design" and "Technical Quality: Multimedia Resources", of the courses, among which its 36 items are distributed. Four open questions are formulated in order to facilitate a qualitative evaluation of the didactic resources.
En el presente artículo presentamos un cuestionario de evaluación de la calidad de los cursos virtuales, específicamente diseñado para las asignaturas virtualizadas y publicadas en WebCT por la UNED; sin embargo, fácilmente adaptable a otras plataformas y escenarios digitales. A través del cuestionario, podemos conocer cómo influye el uso de los medios tecnológicos en la calidad del aprendizaje y presentar una propuesta de mejora. El cuestionario está organizado en tres dimensiones principales: "Calidad general del Entorno y de la Metodología didáctica", la "Calidad Técnica: Navegación y diseño" y la "Calidad Técnica: Recursos multimedia", de los cursos entre las que se distribuyen los 36 ítems que lo forman. Para facilitar una evaluación cualitativa de los recursos didácticos se presentan 4 preguntas abiertas.
Primary author: Santoveña Casal, Sonia María
URI: http://hdl.handle.net/10201/46601
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 25 (2010)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.