Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46585

Title: EvalCOMIX en Moodle: Un medio para favorecer la participación de los estudiantes en la e-Evaluación
Other Titles: EvalCOMIX in Moodle: a way to facilitate students participation in e-assessment
Issue Date: 9-Oct-2015
Keywords: EvalCOMIX
Moodle
Competences
Assessment
E-assessment
Self-assessment
Peer assessment
EvalCOMIX
Moodle
Competencias
Evaluación
E-evaluación
Autoevaluación
Evaluación entre iguales
Abstract: The new educational context, implemented through the European Higher Education Area, implies new assessment methodologies based in competences assessment in which students play an active role, participating actively in their own assessment process. Nevertheless, Moodle just allows the assessment of teachers to students. In this study we show how to equip Moodle with the possibility of involving students in assessment, adding two new models: self-assessment and peer assessment. To do so, the tool used is EvalCOMIX, a web service designed specifically with this aim.
El nuevo contexto educativo generado con la implantación del Espacio Europeo de Educa-ción Superior, sugiere nuevas estrategias de evaluación basadas en la evaluación de compe-tencias en las que el estudiante ha de jugar un papel activo participando en su propia eva-luación. Sin embargo, la plataforma Moodle hasta nuestros días, excepto en casos muy ais-lados, sólo permite la evaluación profesor-alumno. A través de este trabajo, se muestra cómo dotar a Moodle de esta capacidad, añadiendo dos nuevas modalidades de evaluación (autoevaluación y evaluación entre iguales) usando para ello la herramienta EvalCOMIX, servicio web específicamente diseñado para este fin.
Primary author: Ibarra Sáiz, María Soledad
Cabeza Sánchez, Daniel
León Rodríguez, Alvaro R.
Rodríguez Gómez, Gregorio
Gómez Ruiz, Miguel A.
Gallego Noche, Beatriz
Quesada Serra, Victoria
Cubero Ibáñez, Jaione
URI: http://hdl.handle.net/10201/46585
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2010, N. 24



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.