Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46582

Title: Análisis temporal de una base de datos de preguntas de autoevaluación para el aprendizaje de un lenguaje de programación
Other Titles: Temporal analysis of a self-assesment question database for a programming language learning
Issue Date: 9-Oct-2015
Keywords: Learning-teaching methodology
Self-assessment
Programming language
Computer science
Blended learning
Metodología aprendizaje
Autoevaluación
Lenguaje de programación
Informática
Aprendizaje semi-presencial
Enseñanza
Abstract: The AulaWeb platform has being employed as a learning-teaching support system in the Computer Science course of the Industrial Engineering and Chemical Engineering degrees at the ETSII-UPM since 2000-01 academic year. The self-assessment module is one of the most used functionalities, especially in courses with many enrolled students. The system is used as continuous assessment as the academic lectures take place during the course. This activity mark is taken into account to calculate the corresponding course final mark. The self-assessment module is completed with a database of more than 800 questions. The questions database remains constant since 2004-05 course. In this work, the evolution of self-assessment results is analysed in order to detect a possible system efficiency decrease.
La plataforma AulaWeb lleva empleándose desde el curso 2000-01 como sistema de apoyo docente en la asignatura de Informática del Plan de Estudios de las titulaciones de Ingeniería Industrial e Ingeniería Química en la ETSII-UPM. Una de las funcionalidades más empleadas como recurso de aprendizaje-enseñanza es el módulo de autoevaluación, que se muestra imprescindible en asignaturas como ésta con un elevado número de alumnos matriculados. El sistema se emplea como evaluación continua conforme se avanza durante el periodo académico en la impartición de contenidos en las clases teóricas presenciales. El resultado de la actividad se considera en el cálculo de la calificación final de la asignatura. El módulo de evaluación se alimenta de una base de datos de más de 800 preguntas de diferentes tipos que ha permanecido invariable desde el curso 2004-05. En este trabajo se analiza la evolución de los resultados de la evaluación desde su implantación y la posible disminución de efectividad del sistema
Primary author: García Beltrán, Angel
Martínez, Raquel
Jaén, José Alberto
Tapia, Santiago
Arranz, José María
URI: http://hdl.handle.net/10201/46582
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2010, N. 24



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.