Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46529

Title: La Pizarra Digital Interactiva en las aulas de Castilla-La Mancha: análisis del rendimiento y la integración
Other Titles: The Interactive Whiteboard in the schools of Castilla-La Mancha: analysis of performance and integration
Issue Date: 27-Jul-2015
Keywords: Interactive whiteboard
ICT
Education
Educational technology
Technologies resources
Pizarra digital interactiva
TIC
Educación
Tecnología educativa
Recursos tecnológicos
Abstract: The educational and social context in which we stand requires continuous adaptations. The excessive and relentless progress of Information and Communication Technologies (ICT) requires us to revise and introduce new changes and improvements in the educational system, not only as a mere punctual allocation of materials but also as an analysis of the own educational practice in the classroom. This analysis of the teaching/learning process is leading us to new educational paradigms.
El marco educativo y social en el que nos situamos requiere continuas adaptaciones. El avance desmesurado e imparable de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) nos obliga a revisar e introducir nuevos cambios y mejoras en el sistema educativo, no sólo como una mera dotación puntual de materiales sino también como un análisis de la propia práctica educativa en el aula. Este análisis del proceso de enseñanza-aprendizaje (E- A) es el que nos llevará hacia nuevos paradigmas educativos.
Primary author: Sánchez Chiquero, David
URI: http://hdl.handle.net/10201/46529
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 38 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.