Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/46528

Title: El Trabajo Fin de Grado Maestro: modalidad online con evaluación presencial
Other Titles: Degree in Teacher of Education: Final Project in online mode with classroom assessment
Issue Date: 27-Jul-2015
Keywords: TFG
University
Online
Skills
Teacher evaluation
TFG
Universidad
Competencias
Maestro
Evaluación
Abstract: According to the Bolonia agreements, all degrees must end with the Final Project (Trabajo Fin de Grado, TFG, in Spanish), whose main objective is to train students for their future profession. The current law in Spain allows some autonomy to universities to develop this task. This article presents an analysis of the situation on how Spanish universities offer the Degree in Teacher of Education and impart the Final Project. Differences between the universities are highlighted according to their ownership, paying special attention to the allocation of ECTS credits for the TFG. International University of La Rioja (UNIR) is taken as an example. This university offers the TFG in online mode, which can be an added challenge to both the development of the TFG and the evaluation of the competencies as defined in the degree.
El plan Bolonia establece que todos los grados deben concluir con la realización de un Trabajo Fin Grado (TFG), cuyo objetivo principal es capacitar al alumno para su futura profesión. La legislación vigente en España permite cierta autonomía para que las Universidades desarrollen esta tarea. En el presente artículo se realiza un análisis de la situación sobre cómo las Universidades españolas ofertan el Grado de Maestro en Educación Infantil y Primaria e imparten el Trabajo Fin de Grado. Se señalan las diferencias entre las Universidades de acuerdo a su titularidad, prestando especial atención a la asignación de los créditos ECTS destinados al TFG. Se toma como ejemplo particular la forma en que está desarrollándose en la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR), cuya modalidad de trabajo es online, lo que puede suponer un reto añadido al desarrollo del TFG y a la evaluación de competencias definidas en el grado.
Primary author: Arteaga Martínez, Blanca
Ahedo Ruiz, Josu
Gutiérrez Gómez-Calcerrada, Sonia
Solera Hernández, Eva
URI: http://hdl.handle.net/10201/46528
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 38 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.