Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45253

Title: Sobre las diferencias de género en la percepción social del desarrollo sostenible. Estudio empírico en estudiantes universitarios de alto rendimiento
Issue Date: 1-Jan-2009
Publisher: Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones
Citation: Revista de Investigación Educativa, Volumen 27, número 1, 2009
ISSN: 0212-4068
Keywords: Género
Valores y actitudes ambientales
Educación para el desarrollo sostenible
Educación ambiental
Educación superior
Gender
Values and environmental attitudes
Education for sustainable development
Environmental education
Higher education
Abstract: Este trabajo contribuye a los estudios sobre desarrollo sostenible realizados desde la perspectiva de género mediante el análisis de las diferencias en las percepciones, actitudes y valores al respecto de hombres y mujeres. Tiene como finalidad última facilitar la atención a la diversidad en los programas formativos que responden al llamamiento de la Década UNESCO por la educación para el desarrollo sostenible, 2005-14. Se ha llevado a cabo sobre una población de estudiantes universitarios de alto rendimiento integrantes del Proyecto Ideum 2010, promovido y financiado por la Comunidad de Madrid. Los resultados señalan diferencias de escasa relevancia, y la necesidad de reforzar la formación de los jóvenes, hombres y mujeres, en los principios y valores de la sostenibilidad.
This study contributes to research being done in the field of sustainable development from a gender perspective. It analyzes the significant statistical difference in perceptions, attitudes and values of men and women. Its objective is to bring attention to the diversity of formation programmes which respond to the UNESCO call to attend the Decade of Education for Sustainable Development (DESD), 2005-14. The target population consisted of University students with outstanding performance records, who also were part of the Ideum 2010 Project, supported and financed by the Autonomous Community of Madrid. The results show differences which are scarcely relevant, as well as the necessity to reinforce, men’s and women’s training relative to sustainability principles and values.
Primary author: Murga Menoyo, Mª Angeles
URI: http://hdl.handle.net/10201/45253
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 169-183
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.27, Nº 1 (2009)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.