Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45248

Title: El peso del sistema educativo sobre las expectativas académicas y profesionales de los adolescentes
Other Titles: El peso del sistema educativo sobre las expectativas académicas y profesionales de los adolescentes
Issue Date: 1-Jul-2006
Keywords: Academic expectatives
Vocational education
European educational systems
Expectativas académicas
Formación profesional
Sistemas educativos europeos
Abstract: The present article will try to show some interesting conclusions derived from an investigation the academic and professional expectatives of a simple of students who are finishing tehir compulsory education. It will try to determine if there are significant differences in the academic preferences demonstrated by them and those observed in other European students. Moreover, this paper studies some of the reasons which may explain the observed situation. It also tries to propose some ideas to guide the processes of vocational orientation and intervention.
El presente artículo pretende mostrar algunas conclusiones interesantes derivadas de una investigación sobre las expectativas académicas y profesionales de los estudiantes que están a punto de finalizar su escolarización obligatoria. Más concretamente, estudia si se aprecian diferencias significativas en las preferencias académicas manifestadas por los estudiantes de nuestra muestra y otros del contexto europeo. Igualmente, y en la medida de lo posible, trata de identificar las posibles causas de la situación observada así como de proponer líneas de intervención que sería necesario plantear.
Primary author: Fernández García, Carmen María
Viñuela Hernández, María Paulina
Peña Calvo, José Vicente
Molina Martín, Susana
URI: http://hdl.handle.net/10201/45248
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 475-495
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.24, Nº 2 (2006)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.