Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45248

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFernández García, Carmen Maríaes
dc.contributor.authorViñuela Hernández, María Paulinaes
dc.contributor.authorPeña Calvo, José Vicentees
dc.contributor.authorMolina Martín, Susanaes
dc.date.accessioned2015-06-17T09:30:23Z-
dc.date.available2015-06-17T09:30:23Z-
dc.date.issued2006-07-01es
dc.identifier.citationRevista de Investigación Educativa, 2006, Vol. 24, nº 2-
dc.identifier.issn0212-4068-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45248-
dc.description.abstractThe present article will try to show some interesting conclusions derived from an investigation the academic and professional expectatives of a simple of students who are finishing tehir compulsory education. It will try to determine if there are significant differences in the academic preferences demonstrated by them and those observed in other European students. Moreover, this paper studies some of the reasons which may explain the observed situation. It also tries to propose some ideas to guide the processes of vocational orientation and intervention.es
dc.description.abstractEl presente artículo pretende mostrar algunas conclusiones interesantes derivadas de una investigación sobre las expectativas académicas y profesionales de los estudiantes que están a punto de finalizar su escolarización obligatoria. Más concretamente, estudia si se aprecian diferencias significativas en las preferencias académicas manifestadas por los estudiantes de nuestra muestra y otros del contexto europeo. Igualmente, y en la medida de lo posible, trata de identificar las posibles causas de la situación observada así como de proponer líneas de intervención que sería necesario plantear.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent475-495es
dc.languagespaes
dc.publisherUniversidad de Murcia. Servicio de Publicaciones-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectAcademic expectativeses
dc.subjectVocational educationes
dc.subjectEuropean educational systemses
dc.subjectExpectativas académicases
dc.subjectFormación profesionales
dc.subjectSistemas educativos europeoses
dc.titleEl peso del sistema educativo sobre las expectativas académicas y profesionales de los adolescenteses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.24, Nº 2 (2006)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.