Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/44817

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dc.contributor.authorKarlsson, Mónica-
dc.date.accessioned2015-06-03T12:14:02Z-
dc.date.available2015-06-03T12:14:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1578-7044-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/44817-
dc.description.abstractDeveloping the skill to form derivatives is a slow incremental process even for native speakers of English, starting in elementary school and continuing through high school. In fact, it appears to be a universally challenging area of the lexicon. Nevertheless, studies have shown that it is one of the most important skills to possess for a learner aiming to enlarge his/her L2 vocabulary and that it therefore may be worth the while for learners spending time on gaining mastery of derivative forms. In the present investigation, 15 Swedish firstterm university students were asked to take two gap-filling context-based tests on suffixation, one in their L1 (Swedish) and one in their L2 (English), both of which were frequency-based (both stem and suffix considered). The students were also asked to evaluate their L1 and L2 knowledge of suffixation. The present study thus addresses the following research questions: Considering 1) the combined frequency of the stem and suffix, 2) the complexity of the suffix (in terms of frequency, predictability, productivity and regularity) and 3) what word classes the suffixes are able to form, what 1) quantitative and 2) qualitative knowledge of suffixation do Swedish university students have in English as their L2 as compared to their L1?es
dc.description.abstractEl desarrollo de la habilidad para formar derivados es un proceso lento y gradual incluso para los hablantes nativos de ingles. Comienza en la escuela primaria y continúa hasta la secundaria. Sin embargo, los estudios han demostrado que es una de las habilidades más importantes que debe poseer un alumno para ampliar su vocabulario de L2 y que, por tanto, invertir tiempo de aprendizaje en el dominio de las formas derivadas puede ser productivo. En la presente investigación, se pidió a 15 estudiantes universitarios suecos de primer semestre que realizarán dos pruebas de rellenar huecos con sufijos basadas en contexto, una en la L1 (sueco) y otra en la L2 (ingles). También se pidió a los estudiantes que evaluaran sus conocimientos sobre sufijación en L1 y L2. Los resultados ofrecen algunas respuestas sobre la relación entre el nivel de conocimientos sobre sufijación en las dos lenguas y factores como la frecuencia de la combinación raíz+sufijo, la complejidad del sufijo y las clases de palabras que los sufijos pueden formares
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent27 p.es
dc.languageenges
dc.publisherMurcia: Universidad de Murcia, Editumes
dc.relation.ispartofInternational Journal of English Studies, vol. 15, nº 1, 2015es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectSegunda lenguaes
dc.subjectAdquisiciónes
dc.subjectSufijos y prefijoses
dc.subject.other81 - Lingüística y lenguases
dc.titleAdvanced students’ L1 (Swedish) and L2 (English) mastery of suffixationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Aparece en las colecciones:2015, V. 15, N. 1

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