Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/44702

Title: El aprendizaje natural, la mejor vía de acercarse al patrimonio
Other Titles: Natural learning, the best way to approach the heritage
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 1699-2105
Related subjects: 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Educación
Abstract: El artículo revisa el concepto, la definición y las características del aprendizaje informal. Se realiza una reflexión sobre el sentido del aprendizaje informal en los espacios de presentación del patrimonio, museos y educación patrimonial. Se revisa la literatura y los principales autores que han escrito sobre el tema. Esta revisión se a partir de los principios generales del aprendizaje y de las principales teorías del aprendizaje. se realiza una visión crítica de la enseñanza y de la educación a partir de la perspectiva de las ciencias del aprendizaje. Se propone es estudio de la aprendibilidad y de la teoría de la carga cognitiva como medios para mejorar la eficacia del aprendizaje y a su través de la educación en los contextos de museos y de presentación del patrimonio.
Abstract: The article reviews the concept, definition and characteristics of informal learning. A reflection on the meaning of informal learning in the areas of heritage presentation, museums and heritage education is undertaken. Scientific literature and the principal authors who have written on the subject are reviewed. This review is based on the general principles of learning and on major learning theories. A critical view of teaching and education from the perspective of the learning sciences is implemented. The study of learning and cognitive load theory are proposed as a means to improve the effectiveness of learning and education through the contexts of museums and heritage presentation.
Primary author: Brouard, Mikel Asensio
URI: http://hdl.handle.net/10201/44702
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 28.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 33, Nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
El aprendizaje natural, la mejor.pdf971,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.