Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/44380

Title: Los enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios catalanes mediante el approaches and study skills inventory for students (ASSIST)
Other Titles: Learning approaches of catalan university students measured with the approaches and study skills inventory for students (ASSIST)
Issue Date: 12-Jun-2014
Keywords: Higher education
Approaches to learning
EHEA
University students
Educación superior
Enfoques de aprendizaje
Rendimiento académico
Estudiantes universitarios
Abstract: The aim of this study is to measure the psychometric properties of a Catalan translation of the Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST), and to analyse the different learning styles used by university students, considering the influence of gender and type of studies. The instrument was administered to 834 students at the University of Girona. The results showed that most students interviewed had a deep approach to learning, although the analysis by gender showed that females tended to use a more strategic approach, while males used a deep approach predominantly. As to whether the type of studies influenced learning styles, a prevalence of deep approach was found among Science and Technology students, while a more strategic approach was found among Humanities and Education students.
Este trabajotiene como objetivos la creación y validación de una traducción al catalán delcuestionario Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST),analizar cuáles son los estilos de aprendizaje adoptados por los estudiantesuniversitarios y la influencia del género y de la modalidad de estudios. Se aplicó el instrumento a 834 estudiantes de la Universidad de Girona. De losresultados obtenidos se desprende que el alumnado encuestado presenta mayoritariamenteun enfoque profundo si bien en el análisis diferencial por género se observaque las mujeres optaron más por un enfoque estratégico mientras que en loshombres predomina el enfoque profundo. Respecto a si la modalidad de estudioinfluye en los estilos de aprendizaje, se observa que los alumnos de Ciencias yTecnología presentan una prevalencia en el enfoque profundo mientras que los deHumanidades y Educación presentan un enfoque más estratégico.
Primary author: Tesouro Cid, Montserrat
Cañabate Ortíz, Dolors
Puiggalí Allepuz, Juan
URI: http://hdl.handle.net/10201/44380
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 479-498
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.32, Nº 2 (2014)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.