Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/43364

Título: Media and Informational Literacy Policies in Spain
Fecha de publicación: 2014
Fecha de defensa / creación: 2014
Editorial: ANR TRANSLIT- Sorbonne Nouvelle Paris
Palabras clave: Media literacy
Educational policies
Educomunicación
Resumen: Media education in Spain has never received a public acknowledgment according to its importance within our time’s society. While the presence of media education in the curricula of European countries was growing during the 1970’s, Spanish scholars refused to grant this topic a priority attention. Alternatively, they let the task of raising awareness about the need to develop a critical and creative media education system in hands of other professional groups, like journalists or teachers.
Autor/es principal/es: Grandío, María del Mar
Vicente, Miguel
Matilla, Agustín
Guitierrez Martín, Alfonso
Marta Lazo, Carmen
Facultad/Departamentos/Servicios: Comunicación y Documentación
Versiones anteriores del documento: http://ppemi.ens-cachan.fr/data/media/colloque140528/rapports/SPAIN_2014.pdf
Versión del editor: http://ppemi.ens-cachan.fr/data/media/colloque140528/rapports/SPAIN_2014.pdf
URI: http://hdl.handle.net/10201/43364
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/workingPaper
Número páginas / Extensión: 20
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Matería temporal: XXI
Matería geográfica: España
Aparece en las colecciones:Artículos: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Grandío Media Literacy SPAIN_2013.pdf305,66 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.