Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/42391

Title: Historia del vacío todopoderoso: reflexiones sobre el arte zen y la estética contemporánea
Issue Date: 2014
Publisher: Murcia: Universidad de Murcia, Editum
ISSN: 1887-5238
Related subjects: 1 - Filosofía y psicología
Keywords: Budismo zen
Vanguardia
Oriente y Occidente
Naturaleza
Abstract: Este artículo pretende analizar el encuentro entre dos horizontes culturales: Oriente y Occidente. Intenta abordar el choque cultural entre dos conceptos de naturaleza que tendrá lugar a comienzos del siglo XX materializado en las influencias entre el arte budista zen japonés y las Vanguardias Históricas. Tres conceptos zen (wabi, sabi, shibui) serán el hilo conductor de este análisis.
This article analyzes the encounter between two cultural horizons: East and West. Tries to tackle the cultural clash between two concepts of nature that takes place in the early twentieth century embodied in the influences between Japanese Zen Buddhist Art and Historical Vanguards. Three zen concepts (wabi, sabi, Shibui) will be the theme of this analysis.
Primary author: Ramos González, Alicia
Published in: Cartaphilus, vol. 12, 2014
URI: http://hdl.handle.net/10201/42391
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 9 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Temporary material: Siglo XX
Appears in Collections:Vol.12 (2014)

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