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Title: Length of stay abroad: effects of time on the speech act of requesting
Issue Date: 2014
Publisher: Murcia: Universidad de Murcia, Editum
ISSN: 1989-6131
Related subjects: 81 - Lingüística y lenguas
Keywords: Lengua inglesa
Adquisición
Abstract: Mediante un cuestionario de producción y otro de evaluación del discurso, este estudio investiga la percepción y la producción de peticiones y de sus elementos de mitigación entre 104 hablantes no nativos de inglés, de 31 nacionalidades durante diferentes períodos de estancia en el Reino Unido. En primer lugar se describen algunos estudios que tratan sobre el desarrollo pragmático y periodos en el extranjero y a continuación, se presenta la metodología empleada. Los resultados muestran que los primeros meses de una estancia en el extranjero son decisivos en el desarrollo de la conciencia pragmática. Con respecto a la producción de las peticiones, los resultados no mostraron diferencias estadísticas significativas, lo que sugiere que la duración de la estancia no afecta el uso de las mismas. Por último, hay evidencia de que los alumnos que han pasado más tiempo en el extranjero, concretamente en contextos como el nuestro, aumentan su repertorio pragmático en cuanto a los elementos de mitigación tanto internos como externos.
By means of a discourse completion test (DCT) and a discourse elicitation test (DET) this study investigates the awareness and production of requests and request act modifiers of 104 nonnative speakers of English from 31 nationalities during different lengths of stay in the UK. The paper first of all provides a brief overview of studies that deal with pragmatic development and periods abroad and then, describes the data collection procedure and methodology employed. Results show that the early stages of a stay abroad are decisive in developing an awareness of pragmatic infelicities. With respect to production of requests, our results do not show statistically significant differences, suggesting that length of stay does not affect request act use. There is also evidence that learners in the study abroad context increase their pragmatic repertoire of internal and external modifiers at later stages of their stay in the UK.
Primary author: Vilar Beltrán, Elina
Published in: International Journal of English Studies, vol.14 (1), 2014
URI: http://hdl.handle.net/10201/40668
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 18 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.14 (1), 2014

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