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Title: Corrective feedback episodes in oral interaction: a comparison of a CLIL and an EFL classroom
Issue Date: 2014
Publisher: Murcia: Universidad de Murcia, Editum
ISSN: 1989-6131
Related subjects: 81 - Lingüística y lenguas
Keywords: Lengua inglesa
Didáctica
Abstract: El presente trabajo versa sobre la retroalimentación correctiva (Sheen, 2011), un tema ampliamente investigado en las últimas décadas, y el contexto de instrucción. Se observó y grabó la interacción oral de una clase intacta de treinta alumnos y dos profesores de inglés como lengua extranjera (ILE), asignatura más centrada en la forma, y de aprendizaje integrado de lenguas y contenido (AICLE; Dalton-Puffer, 2011), orientada hacia el significado. La unidad de análisis utilizada fueron los episodios de retroalimentación correctiva (CFE – por sus siglas en inglés- Lyster, 1994). Los resultados muestran diferencias en tipo, cantidad y modo de los CFE entre los dos contextos. Aunque no se encontraron diferencias significativas en la respuesta de los alumnos en ILE y AICLE, el análisis cualitativo de los datos indicó que la actitud de los profesores con respecto a la retroalimentación correctiva influyó en la posterior respuesta de los alumnos a la misma. En el trabajo se sugieren líneas de trabajo para futuras investigaciones sobre la retroalimentación correctiva, la respuesta y el contexto de instrucción.
This paper addresses the issue of corrective feedback (CF), a topic widely investigated in the last few decades (Sheen, 2011), and instructional context. We observed and recorded the oral interaction of an intact class of thirty Spanish intermediate-level high-school learners and two teachers in two settings: a traditional formoriented English as a Foreign Language (EFL) classroom and a meaning-oriented Content and Language Integrated Learning (CLIL) classroom (Dalton-Puffer, 2011). Corrective feedback episodes (CFE; Lyster, 1994) were used as the unit of analysis. The findings of the study indicate that there are differences in the type, quantity and manner of CFE between the two learning contexts. Although no significant difference in the proportion of learners’ uptake was found between the EFL and CLIL contexts, a qualitative analysis of the data indicated that the teachers’ attitude toward CF influenced subsequent learner uptake. Implications for further research on CF, learner uptake and instructional context are suggested.
Primary author: Milla, Ruth
García Mayo, Pilar
Published in: International Journal of English Studies, vol. 14 (1), 2014
URI: http://hdl.handle.net/10201/40646
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 20 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.14 (1), 2014

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