Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/35858

Title: La construcción de la imagen de marca «Andalucía» como destino turístico a través de las campañas publicitarias «Smail you are in Andalucía» y «Andalucía te quiere».
Other Titles: Brand image «Andalucía» as tourist destination through the advertising campaigns «Andalucia smail you are» and « Andalucia te quiere»
Issue Date: 2013
Publisher: Murcia, Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
ISSN: 1139-7861
Related subjects: 338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
Keywords: Turismo
Lenguaje publicitario
Consumidores
Public service advertising
Tourism
Values and consumers
Abstract: Este trabajo analiza la semántica de la marca «Andalucía» en las campañas publicitarias de promoción turística «Smail you are in Andalucía» y «Andalucía te quiere». A través del «análisis de contenido» se ha elaborado un esquema semántico de la marca «Andalucía» que recoge el discurso común presente en las tres campañas. A su vez, se identifican las promesas y significados que actúan de manera singular en cada anuncio como propuestas o valores añadidos según el tipo de consumidor destinatario del mensaje.
ABSTRACT: This paper analyzes the institutional advertising of Andalucía. The objective is to understand the meanings associated with the tourism brand of «Andalusia». The research technique used is «content analysis» and «sample» is three national and international advertising campaigns funded by the «Junta de Andalucía». Results show that brand «Andalucía» is associated, in all advertisements, with the meanings «sun and sand». However, there are meanings that are associated with «Andalucía» depending on «consumer representation» of each ad, such as «golf».
Primary author: Martínez Pastor, Esther
Nicolás Ojeda, Miguel Ángel
Published in: Cuadernos de turismo, Nº 32 (2013)
URI: http://hdl.handle.net/10201/35858
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 22 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Geographic Materia: Andalucia
Appears in Collections:Nº 32 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
177531-648021-1-SM.pdfEspañol1,33 MBAdobe PDFView/Open
177531-648031-1-SM.pdfEnglish40,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.