Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/30557

Title: La cooperación público privada en el ámbito de la promoción de los destinos. El análisis de redes sociales como propuesta metodológica.
Other Titles: Public private cooperation in tourism destinations promotion: the methodology of social network analysis
Issue Date: 2013
Publisher: Murcia, Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
ISSN: 1139-7861
Related subjects: 338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
316 - Sociología. Comunicación
Keywords: Turismo
Redes sociales
Tourism
Social networks
Gestión
Abstract: El presente trabajo aborda tres temas fundamentales para la gestión de los destinos turísticos; (i) la importancia de los intangibles como fuente de ventaja competitiva; (ii) la relevancia de las relaciones entre los agentes de un destino y de las acciones de cooperación entre ellos para generar sinergias en materia de promoción y (iii) las metodologías de identificación y análisis de las relaciones entre estos actores turísticos. Así, este artículo profundiza en la importancia del capital relacional en el ámbito de la promoción, introduciendo la metodología del análisis de redes sociales como método de medición y generación de indicadores óptimos para el estudio de las relaciones entre actores turísticos en un destino.
ABSTRACT: This paper addresses three central issues for the tourist destinations management (i) the importance of intangibles as source of competitive advantage, (ii) the relevance of the relationship between agents and destination actions for cooperation, to generate synergies in the promotion field and (iii) methodologies for the identification and analysis of the relationships between tourism stakeholders. This article explores the importance of relational capital in the field of promotion, introducing the methodology of social network analysis for measuring and generating indicators to study the relationships between stakeholders in a tourism destination.
Primary author: Muñoz Mazón, Ana
Fuentes Moraleda, Laura
Published in: Cuadernos de turismo, Nº 31 (2013)
URI: http://hdl.handle.net/10201/30557
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 26 p.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 31 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
170841-626481-1-SM.pdfEspañol867,89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
170841-626491-1-SM.pdfEnglish201,96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.