Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/29916

Title: Tecnologías emergentes, ¿pedagogías emergentes?
Issue Date: Dec-2012
Publisher: Asociación Espiral, Educación y Tecnología.
Citation: Adell, J. y Castañeda, L. (2012). Tecnologías emergentes, ¿pedagogías emergentes? En J. Hernández, M. Pennesi, D. Sobrino y A. Vázquez (coord.). Tendencias emergentes en educación con TIC. Barcelona: Asociación Espiral, Educación y Tecnología. págs. 13-32. ISBN: 978-84-616-0448-7
ISBN: 978-84-616-0448-7
Keywords: Pedagogías emergentes
PLE
Educación
Metodología
TIC
Abstract: En el presente capítulo intentamos hacer una primera aproximación al actual concepto de pedagogías emergentes y hacer explícitas algunas de sus características –algunas análogas a las de las tecnologías emergentes–, así como delimitar algunos de los principios que actualmente las de!nen en el entorno educativo.
Abstract: In the following paper we try to do a !rst approach to the current concept of emergent pedagogies, we try to make explicit some of their characteristics –some of them are similar to the emergent technology ones–, as well as to outline some of the principles that nowadays determine them in the educational environment.
Primary author: Adell, Jordi
Castañeda Quintero, Linda Johanna
URI: http://hdl.handle.net/10201/29916
Document type: info:eu-repo/semantics/bookPart
Number of pages / Extensions: 20
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Libros o capítulos de libro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adell_Castaneda_emergentes2012.pdf773,77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons