Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/20531

Título: University teachers ICT competence: evaluation indicators based on a pedagogical model
Fecha de publicación: nov-2010
Editorial: Universidade de Lisboa
ISBN: 978-989-96999-0-8
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Indicators higher education
Resumen: In this paper we explain the process of building a catalogue of indicators to analyse, evaluate and promote the competence of university teachers in ICT. We are going to include here the description of every phase of the process of building the catalogue, as well as the catalogue itself. Finally we want to highlight these phases in order to analyse them, as a prerequisite to using them in a study with teachers, with the objective of opening new means of debate about one of the crucial elements of developing ICT enhanced learning in higher education: teacher training
Autor/es principal/es: Prendes Espinosa, Mª Paz
Castañeda Quintero, Linda Johanna
Gutiérrez Porlán, Isabel
Facultad/Departamentos/Servicios: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Didáctica y Organización Escolar
Forma parte de: I Encontro Internacional TIC e Educaçäo: inovaçäo curricular com TIC.
Proceedings I Encontro Internacional TIC e Educaçäo: inovaçäo curricular com TIC.
URI: http://hdl.handle.net/10201/20531
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 7
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Ponencias y comunicaciones

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
ticeduca.pdf394,8 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons