Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: 10.1002/cae.21895

Título: Using App Inventor for creating apps to support m-learning experiences : A case study
Fecha de publicación: may-2018
Editorial: Wiley
Cita bibliográfica: Computer Applications in Engineering Education, Volume 26, Issue3, May 2018, Pages 431-448
ISSN: 1061-3773
1099-0542 (electrónico)
Palabras clave: Educative app
Mobile learning
Mobile applications
Educational technology
Blended learning
Resumen: Working with specific m-learning apps is useful for learning/teaching purposes. However, its development requires advanced knowledge in programming mobile devices. We present a case study that evaluates the usefulness of App Inventor as a visual, blocks platform that allows teachers, without any advanced programming knowledge, to develop customized m-learning apps.
Autor/es principal/es: Ortega García, Antonio
Ruiz-Martínez, Antonio
Valencia-García, Rafael
Facultad/Departamentos/Servicios: Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Ingeniería de la Información y las Comunicaciones
Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Informática y Sistemas
URI: http://hdl.handle.net/10201/138687
DOI: 10.1002/cae.21895
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 23
Derechos: info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Aparece en las colecciones:Artículos: Ingeniería de la Información y las Comunicaciones

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
P07-Publicación 2v8-accepted for publication.pdf287,63 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir    Solicitar una copia


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.