Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/108767

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorMorales Ortiz, Alicia-
dc.contributor.otherFacultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Filología Clásicaes
dc.date.accessioned2021-05-26T11:39:06Z-
dc.date.available2021-05-26T11:39:06Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationEmerita, 68, 2es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/108767-
dc.description.abstractThe present article reviews certain passages from Euripides' Medea that emphasize how the Greek playwriter uses specific concepts of the traditional Greek moral, such as the betrayed Aidos, the infringement of the díke and the transgression of the nómoi, to form Medea's line of argument against Jason. It especially focuses on the intervention of the Corinthian women's choir, in lines 410-455, in the light of Hesiodo and the topic of the world in reverse, represented in the well known image of “Aidós” and “Némesis” abandoning the human world.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent15es
dc.languagespaes
dc.publisherCSICes
dc.relationSin financiación externa a la Universidades
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEurípides, Medea, Aidós, Némesis, mundo al revéses
dc.subject.otherCDU::8- Lingüística y literaturaes
dc.titleAidós, Némesis y el mundo al revés en Eurípides, Med. 410-445es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.relation.publisherversionhttp://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/article/view/150/151es
Aparece en las colecciones:Artículos: Filología Clásica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
150-Texto del artículo-151-1-10-20071112.pdf82,42 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons